Rubriky
Zprávy

Informace o splatnosti poplatku ze psů

Majitelé psů jsou povinni splátku za 2. pololetí 2024 uhradit nejpozději do 2. září 2024. Složenky již magistrát rozeslal prostřednictvím České pošty. Pokud poplatník složenku z jakéhokoliv důvodu neobdrží, není to důvodem k nezaplacení poplatku ve lhůtě stanovené vyhláškou.

Podle obecně závazné vyhlášky č. 3/2019 o místním poplatku ze psů, dojde-li ke změně údajů uvedených v ohlášení k poplatku, je poplatník povinen tuto změnu oznámit ekonomickému odboru magistrátu nejpozději do třiceti dnů ode dne, kdy tato skutečnost nastala. Toto se týká zejména povinnosti ohlásit ukončení poplatkové povinnosti z důvodu uhynutí psa, předání psa jinému majiteli atp. Za porušení této povinnosti může magistrát uložit pokutu dle daňového řádu.

S případnými dotazy se můžete obracet na oddělení správy daní a poplatků odboru ekonomického magistrátu (paní Šárka Vepřovská, tel. č. 412593413, e-mail: sarka.veprovska@mmdecin.cz). Nově mohou poplatníci požádat o zasílání informací o splatnosti a platebních údajů e-mailem. Žádosti zasílejte na výše uvedený kontakt.

Poplatek ze psa (včetně dalších poplatků) můžete zaplatit také z pohodlí domova přes platební bránu. Jejím prostřednictvím během několika vteřin také zjistíte, zda nemáte vůči městu finanční závazky.

Zdroj: Magistrát města Děčín