Město Děčín se dlouhodobě snaží o zlepšování kvality své práce. Jedním z nástrojů řízení a prokazování kvality je aplikace normy ISO 9001. Tento systém byl ve městě zaveden již od února 2011 a magistrát se jím řídí až do současnosti. Právě před několika dny absolvovalo město úspěšně audit podle nejnovější normy ISO 9001:2015, která řeší systém managementu kvality novým, procesním, přístupem. Nová norma klade důraz také na porozumění potřebám a očekávání zákazníků a na způsoby či metody umožňující dosahování efektivních výsledků.
„Město Děčín a jeho magistrát je úspěšný v mnoha soutěžích, ve kterých se hodnotí kvalita, přesto jsem si vědom toho, že máme stále co v naší práci zlepšovat. Právě zavedení normy ISO 9001:2015 je nám v tomto procesu velkým pomocníkem,“ vysvětlil Jaromír Zajíček, tajemník magistrátu.
Auditem externí firmy neprošel pouze magistrát, ale také Městská policie Děčín, Středisko městských služeb a jeho organizační složky (Jednotky sboru dobrovolných hasičů) a vybrané příspěvkové organizace.
Získání certifikátu je pro město samozřejmě velmi důležité, nicméně o kvalitě úřadu vypovídá také zpětná vazba od občanů, jejich spokojenost při vyřizování žádostí a dalších požadavků. „Najdou se občané, kteří pochybují o schopnostech našich zaměstnanců a obecně o nich hovoří někdy až s despektem, aniž by byli soudní a porovnali způsob, rychlost a kvalitu odbavení na našem magistrátu s jinými úřady státní správy v Děčíně. Je pravdou, že těch nespokojených je stále méně. Naopak se častěji objevují pochvalná vyjádření. Není tedy pochyb o tom, že se statutární město Děčín ubírá správným směrem a že ve většině činností nezaostává za republikovým průměrem, naopak v mnoha směrech jej výrazně převyšuje,“ doplnil Jaromír Zajíček.
Na podrobnou zprávu auditu město čeká, budou v ní zahrnuta i některá doporučení na drobná zlepšení. Další přezkum podle normy ISO 9001:2015 město absolvuje za rok.
Zdroj: Magistrát města Děčín