Ústecká, Zelená a Chrochvická. To jsou tři varianty dálničního přivaděče D8 k Děčínu, které na objednávku radnice vypracovala nezávislá firma. V podvečer je zástupci města i dané firmy představili lidem. Město Děčín zjišťuje, jak nejlépe spojit město s dálnicí, která by podle ministra dopravy Dana Ťoka měla být hotová už před Vánocemi v roce 2016. Tříhodinové debaty se účastnilo více než tři sta obyvatel Děčína i okolních obcí.
„Především si myslím, že by to neměl být průtah městem,“ říká o budoucím dálničním přivaděči Jan Masojídek, který v Děčíně žije déle než čtyřicet let.
Principu obchvatu města podle něj odpovídá varianta B, takzvaná zelená, a částečně i varianta A, Ústecká.
„Varianta A využívá silnici podél Labe. B navrhuje vedení tříkilometrovým tunelem mimo sevřené údolí Děčína,“ vysvětluje Jiří Landa ze společnosti, která studii vypracovala, a dodává, že třetí možností je takzvaná Chrochvická trasa:
„Prošla už i procesem EIA. Ochrana přírody, ochrana svahů, nutí vést trasu velmi blízko železniční trati, potoka a lidských sídel.“
Levně a rychle, nebo nejlépe?
Chrochvická varianta by ale podle studie nejlépe řešila dopravu. Na stejnou úroveň postavila odborná firma variantu B. Uvedla, že jí znevýhodňují jen vysoké náklady na stavbu a provoz tunelu.
Ústeckou variantu vyhodnotila firma jako levné a rychlé řešení, ale ne tak účinné a proto ji nedoporučuje.
Primátorka Děčína Maria Blažková za ANO říká, že jsou to pouze návrhy, se kterými bude zastupitelstvo dál pracovat:
„Máme další a další otázky a samozřejmě musíme diskutovat i s ministerstvem dopravy, ŘSD a všemi zainteresovanými stranami.“
Ředitelství silnic a dálnic počítá se dvěma možnými variantami. A to Chrochvickou a Pastýřskou, kterou však děčínská radnice odmítá.
Zdroj: www.rozhlas.cz/sever