Připojení aplikace Centrálního registru vozidel na základní registry provedlo Ministerstvo dopravy mimo jiné na základě požadavků obcí s rozšířenou působností, které agendu registru vozidel vykonávají. „Chtěl bych poděkovat úředníkům a školitelům obcí s rozšířenou působností, Správě základních registrů i pracovníkům ministerstva, kteří se společně podíleli na přípravě. Napojení na základní registry se uskutečnilo 12. prosince večer po uzavření přepážek na úřadech a ve čtvrtek 13. prosince už zaměstnanci ORP mohli toto napojení v praxi využít,“ řekl napojení náměstek ministra dopravy a státní tajemník Miroslav Drobný.
V rámci příprav na připojení na základní registry provedlo ministerstvo dopravy celou řadů kroků, zejména s důrazem na testování systému, včetně zátěžových testů a několika fází školení pracovníků ORP. V prvním kole školení Ministerstva dopravy pro úředníky byli zaměstnanci ORP ve spolupráci se Správou základních registrů seznámeni se všemi informacemi o základních registrech, jejich správou a logikou nové koncepce vyplývající z odlišného přístupu k občanovi a referenčním údajům, které toto rozhraní základních registrů poskytuje. Ve druhé fázi školení měli možnost si vyzkoušet praktickou ukázku ovládání aplikace, mj. v situaci, kdy v aplikaci registru vozidel budou chtít ztotožnit majitele vozidla. Před napojením na základní registry se ještě uskuteční dva závěrečné semináře se zástupci ORP. Ministerstvo navíc připravilo pro úředníky i příslušné metodické pokyny a pracovní postupy.
Ministerstvo dopravy zároveň pokročilo v řešení připojení obecní policie k Centrálnímu registru vozidel. „Pro přístup městských strážníků byla vytvořena v Centrálním registru vozidel nová role jen pro obecní policii,“ řekl státní tajemník Miroslav Drobný. Proto ministerstvo již v listopadu oslovilo třináct městských policejních sborů s žádostí o zaslání kontaktní osoby pro přístup do ověřovacího provozu. Z toho městské policejní sbory (Brno, České Budějovice, Praha, Plzeň, Ústí nad Labem, Jihlava, Kladno, Pardubice a Liberec) již odpovědělo ministerstvu kladně s tím, že poskytly ministerstvu kontakty na pověřené osoby. Tyto kontaktní údaje o osobách byly následně předány dodavateli ke zřízení uživatelských přístupů, které budou jednotlivým osobám zaslány společně s přístupovými údaji do registru vozidel.
Ministerstvo dopravy proto doporučuje všem občanům a právnickým subjektům, aby před návštěvou registračního místa ověřili správnost svých referenčních údajů v základních registrech, a to například návštěvou jakéhokoli místa Czech POINT, případně při vlastnictví datových schránek přímo on-line. Úředníci vykonávající agendu registru vozidel mají po připojení základních registrů možnost využívat metodiku postupu a nápovědu práce se základními registry. Další možností, pomocí které úředníci získají informace s ohledem na plánované napojení na základní registry, je Help Desk Správy základních registrů, speciálně určený pro otázky týkajících se funkčnosti základních registrů.
Zdroj: Magistrát města Děčín