O poslední úsek dálnice D8 u Řehlovic se neustále přetahují ekologové s úřady. Silničáři jej proto začali stavět až letos v květnu.
Pak ekologové uspěli u ústeckého krajského soudu se žalobou proti povolení na stavbu a práce se musely přerušit. Krajský úřad vzápětí vydal nové rozhodnutí a dal stavbě zelenou. Před měsícem se proto na stavbu opět mohli vrátit dělníci.
Za měsíc, kdy se práce na nedokončeném úseku dálnice D8 u Řehlovic obnovily, se tam změnilo opravdu hodně. Má tady stát mimoúrovňová křižovatka, která naváže na současný úsek dálnice z Ústí do Teplic.
Zatímco před měsícem tady byla spíše pláň, ze které zmizela ornice a jeden navezený val budoucího nájezdu na dálnici, teď je situace jiná – dokonce už tady stojí osm pilířů nových můstků. O kus dál se pracuje na kanalizaci a dokončují se práce na odvodnění. Mezi tím leží odkrytá půda.
Nestaví se ale jen u Řehlovic na Ústecku. Silničáři dokončují i další části. Například mezi Bílinkou za Lovosicemi a tunelem Radejčín položili na komunikaci první živiční povrch, aby podklad zpevnili a ochránili před přicházející zimou. Konečný povrch pak silničáři dokončí až v příštím roce.
Práce pokračují na celém úseku D 8 přes České středohoří. Podle Františka Zukersteina, který má její dokončení na starost, není stavba dálnice přes složitý terén Českého středohoří sice jednoduchá, zatím se ale neobjevilo nic nového, co by stavbu vážně ohrožovalo – mohla by být tedy hotová na přelomu roku 2014 a 2015, jak Ředitelství silnic a dálnic slibuje.
Jediným nebezpečím tak je možnost, že soud stavbu opět přeruší kvůli nové žalobě ekologů, kterou podali v létě. Na rozhodnutí má ještě dva měsíce.
Autor: Dagmar Cestrová
Zdroj: www.rozhlas.cz/sever