Oddělení správních agend a matriky najdou občané na jednom místě. Pracoviště cestovních dokladů a občanských průkazů se přestěhovalo ze sklepních prostor do přízemí. Nově jsou až do odvolání rozšířené také úřední hodiny.
Přestěhováním kanceláří pro vydávání občanských průkazů, cestovních dokladů, evidence obyvatel a ohlašovny trvalých pobytů jsme chtěli zkvalitnit pracovní prostředí úředníkům, ale předavším zlepšit dostupnost služeb obyvatelům města. Celé oddělení správních agend a matriky najdou teď občané na jednom místě. Nově došlo také rozšíření úředních hodin. „Reagovali jsme tak na zvýšený počet žádostí o cestovní doklad, který je způsoben novou povinností vyplývající ze zákona, která nařizuje, aby všechny děti měly od 27. června 2012 svůj vlastní pas,“ řekl primátor města František Pelant. Nyní toto pracoviště odbavuje klienty již od 7 hodin, pět dní v týdnu.
Ke značným změnám došlo i ve vyvolávacím systému. Nově již není možné se přes internet objednat na úřední dny pondělí a středu. „K této zásadní změně nás vedly časté stížnosti klientů, kteří měli pocit, že ti co se objednali na konkrétní hodinu přes internet, předbíhají ty, kteří stojí frontu. Doba čekání se těmto občanům značně prodlužovala,“ vysvětlil primátor města. Po internetu je proto možné se objednat pouze na ostatní pracovní dny, a to v úterý, ve čtvrtek a v pátek od 7 do 14 hodin. Službu o tom, že doklady jsou připraveny k převzetí formou sms poskytuje úřad všem těm, kteří své telefonní číslo nahlásili příslušnému úředníkovi. „Přesto, že jsme se snažili co nejvíce zmírnit nápor, který se každoročně před prázdninami na toto oddělení valí. Nejsme schopni zaručit, že každý bude odbaven bez čekání. Proto doporučujme, aby si lidé své doklady vyřizovali s dostatečným předstihem,“ doplnil František Pelant.
Zdroj: Magistrát města Děčín