Lodní dopravci se jezu na Labi v Děčíně jen tak nedočkají. Ministerstvo životního prostředí totiž znovu vrátilo Ředitelství vodních cest dokumentaci EIA k tomuto projektu. Kladný posudek dopadu stavby na životní prostředí je přitom nezbytnou podmínkou pro zahájení stavby.
Výstavba plavebního stupně v Děčíně se podle Ředitelství vodních cest zpozdí o půl roku až rok. Poprvé ministerstvo životního prostředí vrátilo dokumentaci k dopracování už loni v květnu.
Šéf Ředitelství vodních cest Jan Skalický označuje krok ministerstva za účelový a zvažuje napadení způsobilosti autora posudku. Ředitelství navíc připravuje i další právní kroky.
„Válka s ministerstvem životního prostředí nám byla vyhlášena – nejenom Ředitelství vodních cest, ministerstvu dopravy, ale zejména všem účastníkům plavby, všem profesním skupinám, průmyslu i životnímu prostředí, protože já trvám na tom, že vodní doprava je nejekologičtějším druhem dopravy,“ reagoval šéf Ředitelství vodních cest Jan Skalický.
Ministerstvo dopravy přitom výstavbu plavebního stupně v Děčíně dlouhodobě považuje za prioritu. Měl by pomoci české lodní dopravě, která je podle rejdařů v kritickém stavu. Vodní doprava jako obor prý u nás může úplně zaniknout.
„Stamiliardy korun se od roku 1989 daly na výstavbu silnic, železnic – samozřejmě, to je v pořádku, my potřebujeme dobré silnice i dobré železnice. Ale oproti tomu vodní doprava dostala prakticky nulu prostředků, to znamená prostředků, které by přispěly ke zlepšení situace,“ říká tajemník sekce vodní dopravy Svazu dopravy Jiří Aster.