Stavební povolení pro poslední nedokončený úsek D8 z Prackovic do Řehlovic do konce srpna nebude. A to přes slib stavebního úřadu v Lovosicích. Potvrdil to jeho vedoucí Petr Soldon. Kde se celý povolovací proces zadrhnul a proč?
Ministerstvo dopravy už oznámilo, že předloží vládě záměr, aby se evropské dotace na dokončení D8 převedly na opravy dálnice D1, protože to vypadá, že stavební povolení pro D8 stejně nebude včas.
Vedení Ústeckého kraje, ale i samotné Ředitelství silnic a dálnic ale dál tvrdí, že se dálnice přes České středohoří do roku 2014 dokončit dá. Jen je třeba, aby lovosický stavební úřad vydal rychle stavební povolení.
Ten ho slíbil do konce srpna a ještě před měsíce to vypadalo slibně. Teď lovosičtí úředníci oznámili, že stavební povolení bude mít nejméně třítýdenní zpoždění, teprve minulý týden dostali od teplického a ústeckého magistrátu výjimku z odboru životního prostředí, která se týkala ochranného pásma lesa podél poslední části D8.
I k této výjimce se mají podle zákona možnost vyjádřit všichni účastníci řízení –všichni ti, kteří mohou do dokončení D8 mluvit. Tedy i ekologové. A zákon jasně stanoví lhůty, které na to mají. Proto může stavební úřad v Lovosicích povolení na poslední část D8 vydat nejdříve ke konci září. Pokud se proti této poslední neprojednané výjimce někdo odvolá, bude to ještě později.
Co tohle zdržení znamená pro dálnici D8? Je to konec nadějí, že se ještě bude moci zaplatit z evropských peněz? Takhle redaktorce Českého rozhlasu Sever odpověděla Martina Vápeníková z Ředitelství silnic a dálnic: „Tento třítýdenní skluz by neměl hrát až tak velkou roli ve zprovoznění dálnice D8 přes České Středohoří. Pro nás je zásadní, abychom získali pravomocné stavební povolení do konce letošního roku – v tom případě bude ještě reálné zprovoznění v roce 2014 – ovšem s přijetím určitých technologických postupů při kterých bude možné práce urychlit.“