Také na Děčínsku je spousta úseků silnic, kde řidičům hrozí nebezpečí kvůli pádům stromů. Další nepříjemnou skutečností je to, že v dřevinách nejsou vidět zarostlé značky a tudíž motoristé nemají přehled o tom, jaké dopravní situace je o kus dál čeká…
Stromy, které zasahují skoro až do silnice a ohrožují bezpečnost motoristů, jsou i problémem Děčínska.
Dřevorubci se ale na nějakou rozsáhlejší zakázku od správců silnic mohou sotva těšit. Nikde se totiž celé aleje likvidovat nebudou – silničáři na podobné těžební zásahy nemají dost peněz.
Podle Aleše Kociána má Správa a údržba silnic Ústeckého kraje v děčínském regionu na starosti silniční síť o celkové délce asi pět set kilometrů a každoročně podle potřeb nechávají pokácet pouze několik desítek stromů, na základě vlastního mapování situace a také z podnětu dopravních policistů.
Dopravní policii nejvíce vadí porosty mezi asfaltem a příkopem. Pokud při nehodě skončí auto ve vysoké rychlosti v silničním příkopu, následky pro řidiče a posádku nebývají v drtivé většině případů tak vážné, jako když narazí do stromu. To, bohužel, zpravidla končí smrtí.
Proto policisté na tyto překážky neustále upozorňují správu silnic. Leckde k nápravě dojde a stromy padnou. Ale neděje se tak všude, kde by to bylo potřeba. A totéž platí o neviditelných dopravních značkách. Policie může upozorňovat, ale konat musí samotní silničáři.
Stromy nejvíce ohrožují motoristy mezi Děčínem a Hřenskem – tam přerůstající stromy hodně zasahují do silnice hlavně pod náporem sněhu v zimě. Riziková je i vozovka mezi Studánkou a Varnsdorfem. Počtem stromů, které jsou stále smrtící hrozbou, nepatří mezi bezpečné ani silnice mezi Rumburkem a Šluknovem.
Totéž se dá říci i o některých dalších komunikacích v severní části děčínského regionu, kde vozovky lemují křížky coby smutné symboly připomínající zbytečné ztráty lidských životů.