Silnice byla donedávna na několik měsíců zavřená. Na konci února se po částečné sanaci otevřel alespoň jeden jízdní pruh. Nyní hlídají bezpečnost na silnici pohybová čidla a semafory. Pokud by se skála opět pohnula, na semaforech naskočí červená.
„Po první sanaci sice bezprostřední nebezpečí nehrozí, ale jen jsme získali čas na další řešení problému. Podle pohybových čidel začne blok znovu dělat problémy a je třeba ho zakotvit k pevnějšímu masivu v podloží,“ popsal Salov stav masivu.
Soud rozhodne, kdo má v budoucnu havárie u silnic řešit
Kdy celková sanace začne, zatím nelze říci. Kromě peněz totiž situaci komplikují i zákony. Jeden říká, že zabezpečení skály je povinností parku, druhý, že odpovědnost nese majitel stavby pod nestabilním blokem.
„Když pod skálou někdo postaví dům nebo silnici, musí počítat s tím, že mu na to budou padat kameny,“ prohlásil Salov.
Aby bylo jasno, jak v podobných případech v Česku postupovat, podal park správní žalobu k soudu v Praze. „Leží to tam ale už dva roky a ještě nebylo ani první stání. A my bohužel nemáme šanci rychlost nějak ovlivnit,“ zlobí se mluvčí.
Vedení parku si přitom od rozhodnutí slibuje, že ať už bude jakékoli, udělá jednou provždy jasno, kdo má havarijní situace řešit.
Andrea Angermannová MF DNES